Support & FAQ

Support og FAQ

Hvordan opdaterer jeg min Parrot?

Hvis du har en model i CK-serien eller nogle af de ældre trådløse højttalere (f.eks. DS1120) kan du benytte Parrot's software til at opdatere med. Du finder den på vores software-sider her.
Bemærk at visse modeller skal opdateres via bluetooth og det kræver selvfølgelig at computeren har et bluetooth-modem der er understøttet.
Vi har desværre ikke en “liste” over understøttede modeller da det ganske enkelt er for omfattende at holde styr på. Når opdateringssoftwaren er starter op og du skal til at vælge forbindelse til opdateringen skal der på listen være et punkt der hedder “Bluetooth Connection”. Dette indikerer at din computerns bluetooth-modem er understøttet. Ellers kan en kompatibel “Dongle” købes på på vores webshop ved at klikke her.



Min remote reagerer ikke... hvad kan der være galt?

99% af tilfældene hvor en remote ikke længere virker, skyldes det et “dødt” batteri. Bemærk dog at der er MEGET stor forskel på kvaliteten af disse batterier. Vi oplever ofte at kunder der lige har skiftet batteri - kort efter oplever samme problemer igen. Vi anbefaler - og bruger selv - batterier fra GP.
Batteriet er af typen CR2032 og kan købes i mange butikker. Du kan selvfølgelig også købe den på vores webshop her.
Nogle gange har anlægget og fjernbetjeningen blot "glemt" hinanden og skal parres sammen igen. Kig i fanen "Dokumenter" her på siden for at hente vejledningen. Husk først at  checke batteriet.


Dem jeg snakker med klager over støj... hvorfor?

Alle mikrofoner der leveres med Parrot’s håndfri løsninger er af højeste kvalitet. Men selv produkter af høj kvalitet virker måske ikke efter hensigten hvis ikke de er monteret korrekt eller bruges forkert. En mikrofon skal så vidt muligt placeres i midten af bilen og gerne ved bakspejlet
Check at ikke bilens luftdyser fra Aircon/Klima-anlægget peger op mod mikrofonen. Dette vil give en del udnøvendig støj som mikronen kan have svært ved at sortere fra.



Jeg kan ikke koble min telefon sammen med min Parrot...

Det er meget forskelligt fra model til model på telefonerne hvordan en sammenkobling skal laves. Hvis telefon eller Parrot skriver “parring mislykket” kan det enten være fordi du har trykket forkert PIN-kode eller fordi Parrot’ens hukommelse er fuld. Se i manualen til din Parrot, hvordan du sletter parrede telefoner og laver plads til nye. Koden på CK3000/3100 er “1234” og på MKi-serien “0000”




Min Parrot har pludselig helt sort skærm og tænder ikke... hvad er der sket?

Check som det første om der er sprunget en sikring. I de fleste tilfælde vil din radio heller ikke virke hvis det er en “hovedsikring” til den del af bilen. På selve kablerne der benyttes til installationen af Parrot’en sidder også en sikring. Denne sidder dog ikke frit tilgængelig og vi anbefaler at du kontakter os for service på dit anlæg. I få tilfælde kan det være selve styreboxen (Bluebox) der er brændt sammen. Denne skal også skiftes af en montør.




Jeg har købt en brugt bil hvor der allerede er Parrot installeret - virker det også til min telefon - og hvordan?

Kort sagt .. JA... Det vil med 99% sikkerked også virke til din telefon. Dog kan det kræve at softwaren i din Parrot skal opdateres for at den kan “snakke” sammen med de nye telefoner. Se øverst her på siden hvordan du opdaterer din Parrot. Check også inden sammenkoblingen at der er ledig plads i din Parrot. Tidligere ejer har måske haft flere telefoner koblet på anlægget som først skal fjernes. Vi henviser til manualen til din Parrot hvordan dette gøres.

Hurtig info

ParrotCenter.dk er IKKE en del af Parrot organisationen, men derfor hjælper vi alligevel gerne så godt vi kan.

Her på siden har vi listet nogle af de mest almindelige spørgsmål op - finder du ikke hjælpen her er du meget velkommen til at kontakte os.
Vi vil løbende opdatere denne liste hvis der skulle komme gentagne spørgsmål om samme emne.

Bemærk at vi prioriterer vores kunder først.
De har trods alt betalt for service OG support.
Så hvis du skriver til os - så husk at oplyse dit ordre- eller fakturanummer. Ofte finder systemet dig automatisk hvis du skriver fra den samme adresse som fakturaen er sendt til. Men oplys det gerne alligevel.

Men det betyder selvfølgelig ikke at vi ikke tager alle henvendelser seriøst. Der kan blot være lidt ventetid på mailen. 

ParrotCenter.dk er eksperter i Parrot Bluetooth Håndfri. Professionel montering og service.

Gungevej 2, DK-2650 Hvidovre

kontakt@parrotcenter.dk

+45 43410202 (ikke support)